شنبه 1 ارديبهشت 1403


تبدیل پایان نامه به کتاب
تبدیل پایان ­نامه به کتاب دارای مزایای بسیاری از جمله کسب امتیاز در مصاحبه دکتری، تقویت رزومه نویسنده و دسترسی ­پذیری بیشتر آن است. برای تبدیل پایان­ نامه به کتاب علاقمندان درخواست کتبی خود را به آدرس ایمیل همایش ارسال نمایند .مراحل چاپ کتاب از جمله صفحه ­آرایی و طراحی جلد، دریافت شابک و مجوزهای لازم و در نهایت چاپ و صحافی کتاب توسط دبیرخانه همایش بین ­المللی پروین اعتصامی و انتشارات  استاد شهریار انجام خواهد شد.
تبدیل پایان­ نامه به کتاب در کنار انتشار مقاله­ های علمی استخراج شده از پایان­ نامه برای بسیاری از دانشجویان تحصیلات تکمیلی اهمیت زیادی داشته و گرچه انجام آن نیازمند صرف وقت و هزینه بوده اما مزیت ­های زیادی دارد.
داوطلبان آزمون دکتری که سابقه تالیف و چاپ کتاب­های علمی مرتبط با رشته تحصیلی خود را داشته باشند میتوانند تا 4 امتیاز را در جلسه مصاحبه دکتری کسب نمایند.
از سوی دیگر استخراج مقاله از پایان­ نامه، ترجمه متن آن به زبان انگلیسی (برای کسانی که به این زبان مسلط نبوده اما تمایل به انتشار مقاله در مجلات بین ­المللی دارند) انتظار برای پذیرفته شدن مقاله در مجلات علمی و در نهایت منتشر شدن آن می تواند ماه ­ها تا یک سال طول بکشد در حالی که تبدیل پایان­ نامه به کتاب نیاز به صرف زمان و هزینه کمتری نسبت به انتشار مقاله در بعضی مجلات داخلی و بین­ المللی دارد.